Snabbspolning genom våra 3 veckor i Thai ♥

Vet inte riktigt vart jag ska börja..vår resa till Thailand var helt underbar!
Längtar tillbaka exakt varje sekund.
 
Vi började i Huay Yang där vi hängde ungefär 1,5 vecka tillsammans med Jocke, Matilda och Doris (och deras trevliga grannar från Sverige). Vi upplevde sol, regn, underbara stränder, god mat och dryck, rislampor på stranden, moppeutflykt i djungeln och shopping i Hua Hin, underbart var det!
 
 
Efter 1,5 vecka åkte jag och Linus vidare till Koh Phangan, hemsk båtresa på 3 timmar men helt klart värt det. Åkte kringelkrångel vägar över ön för att komma till Panviman Resort, helt fantastisk och vi njöt! Vita stränder, turkost vatten och helt vindstilla under dagen, middag på stranden med livemusik under kvällen. Love it!
 


 
Två nätter senare (vi skulle kunnat stanna där i 5 veckor) packade vi väskorna och åkte till Koh Samui, här spenderade vi en natt på ett äckel hotell i väntan på flyget till Phuket som gick tidigt på morgonen. I Phuket tog vi båten över till Phi Phi och mötte upp Syster och Tove. 
Gillar inte Phi Phi så mycket, ganska äckligt och väldigt sönderfestat men vi hittade några godbitar inom promenadavstånd. Åkte longtailbåt till Bamboo Island, en av dom finaste stränderna jag varit på!
 
 
Vi fyra spenderade en natt på Karon Sovereign All Suites Resort i en superfin lägenhet. Middag och rundtur i Patong bland ja, Patongs utbud..
 
Vi sa hejdå till syster och Tove och en flygresa till Pattaya och taxi (allt som allt 9 timmar) var vi äntligen framme i Bangkok och det otroliga hotellet Banyan Tree. Jag är kär, i ett hotell!
I Bangkok blev det shopping, shopping och lite mer shopping. Hann även med att se den liggande Buddhan och några till sedvärdheter. 
Vi hade alldeles för lite tid i Bangkok så vi måste definitivt tillbaka dit :) På flygplatsen hittade jag såklart till VS butiken och kunde shoppa lite underkläder och bodysplashes! 
 
 
Alla ♥ dag

 
Vi kom hem i lördags och nu (torsdag) har jag fortfarande inte kunnat ställa dygnet tillrätta = jag somnar och vaknar väldigt tidigt!

 

Kommentera här: